Yaşlı Beyaz Eşyalar

 



Yaşlanmak,yaş almak,olgunlaşmak.Hayatta çoğu şey gibi bu kelimelerin anlamları-hissettirdikleri bence kişiye özel.Okan Bayülgen bir gün yaşlanmayı katılaşmaya benzetip, katılaşmaktan korktuğundan bahsetmişti.Yaşanmışlıklar suyun makine rezistansında bıraktığı kireç gibi zamanla birikebilir yahut aileden miras makinalarla yola çıkmışsak bünyede söz konusu katılık yeni yetme telefondaki tiktok gibi yüklü gelir .Örnek kişinin kayda değer hayal kırıklıkları,yaşanmışlıkları olmamasına rağmen bir bakıyorsun değil calgon la baltayla girsen parçalayamayacağın kayaçlar oluşmuş ruhunda.Bazen sadece kromozomları değil adına prensip falan dedikleri süslü mutsuzlukları yetersizlikleri de devralırız aileden.Onsekizlik bedenlerde yetmişlik ruhlara rastlarsanız bundandır sebebi.Tam tersi yetmişlik bir bedende onsekizlik bir ruh da mümkündür ama söz konusu kimsenin sahip olduğu şey  ruh tazeliğimi yoksa iflah olmaz bir hamlık mı olduğunu ayırt etmek için yetkili servis gibi çatalı gösterecek açıdan eğilip bakabilmek gerekir💩

Benim naçizane gözlemim bu katılaşma sürecini hızlandıran etkenlerin en büyüğü "ben" ile başlayan olumsuz cümle kalıpları."Ben böyleyim" gibi ilk söylendiğinde olumlu görünenlerin devamında  ...'yı okumam,dinlemem,tercih etmem bla bla ile devam eden uzunca bir liste yapılabilir."Ben onu sevmem" ile "daha önce şöyle bir deneyimim olmuştu hoşlanmamıştım senin deneyimini merak ettim"arasındaki fark altus ile miele gibi işte.(yazar ürün yerleştirmeye devam ediyordu😃)

Kendinizde varsa bu maraz tedavi yoluna gidin,karşınızdaki birisinde var ise topuklayın yolunuza gidin.Naçizane tavsiyelerinizi de bir dondurucuya koyun,lazım olursa kullanırsınız zira bu tiplerde hiç bir işe yaramaz aman diyeyim.Takipçilerimden dondurucu markası soranlar olmuş onun da linkini aşağıya koyuyorum👻



Yorumlar

  1. Hahahah çok muhteşemsin bu metafor konusunda yahu :))
    Çatal konusu uluslararası…
    Okan Bayülgen’e katılıyorum, katılaşmak, esnekliği yitirmek bir numero yaşlılık belirtisi. Bedenen ruhen aklen kalben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvallah metafor övgüsünü aldım kabul ettim,böyle yapın diyor quantumcu aplalar.Katılık ewet ya/niyeyse son zamanlarda bedensel yaşlanma korkutmuyor beni ruhen yaşlanmak kadar.İnşallah dallarımızı besleyecek sağlıklı topraklarda kökleniriz(yaş 40'ı geçmiş hala kök salamamışlara selam olsun)

      Sil
  2. Keyifle okudum yazınızı, kaleminize sağlık:)
    Ben böyleyim deyip bir kenara çekilmektense herkesin birbirine her konuda saygı duyduğu bir dünya çok daha güzel olabilirdi. Bir gün inşaallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sude güzel yorumun için, inşallah birgün okullarda kişisel gelişim ders olarak okutulur birşeyler değişir kim bilir ♥️

      Sil
  3. Yaşlılıktan çok kişi korkar. Kadınlar daha çok dış görünüş konusunda korkuyor ki kendilerini olduğundan genç göstermek için yapmadıkları yok. :) Bence hareketlerin kısıtlanması, sağlığın gitmesi en kötü şeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erkeklerde de hatırı sayılır estetik düşkünlüğü var beş yıla kadar dökülecekler 😄 bedensel sağlığın da ruh ile çok ilgili olduğunu düşünüyorum ben. yorum için teşekkür ederim Duygu sağlık olmadan bir şeylerin manası kalmıyor dediğin gibi ♥️

      Sil
  4. Yaşlandıkça katılaşmayı bilemiyorum ama hiçbir şeyi beğenmez oluyor insanlar. Ben de ondan korkuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğim katılaşmaya senin söylediğin durumda dahil, katılık dediğim şey genel bir bakış açısı öyle spesifik bir şey değil.mutsuz, hoşgörüsüz bugünde böyle olsun diye eme hali.korkmak bile farkındalık katar bence👍

      Sil
  5. Kişinin kayda değer hayal kırıklıkları,yaşanmışlıkları olmamasına rağmen bir bakıyorsun değil calgon la baltayla girsen parçalayamayacağın kayaçlar oluşmuş ruhunda.
    O kayaçlar hiç parçalanmıyor.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğraşmamak lazım kırmızı bayrakları fark edince 😕

      Sil
  6. Yazının tamamına ve en çok da "adına prensip denilen süslü mutsuzluklar" ifadesine kocaman bir ❤ bıraktım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından

Aşk-ı Memnu